søndag 31. januar 2010

Oppsummering Januar 2010



Januar er ikke akkurat den måneden der det skjer så mye. Så derfor har det blitt lite blogging.



Jeg har rukket å bli 23 (eller som jeg tenker halveis til 46). Noe mer som har skjedd? Jo det har vært veldig kaldt. Hundene har hinket rundt på 2 og 3 bein, når jeg ikke har husket potesokkene og de har fått klærkolleksjonen av forskjellige dekken. Som idag da gradestokken viste minus 18. Tur ble det, men ingen trening.





Innetreningen har også startet i ridehuset. Bra med trening, men trives ikke akkurat i ridehallen. Ok til å ri på hest i, men springe med hund. Ikke akkurat favoritt. Nam, nam hesteskit sier Kita. Men tungt å springe med korte bein i djup sand (gjelder både for hund og fører). Men man skal ikke syte, det er jo bedre enn ingen trening. Vi fortsetter der vi slapp i høst. Prøver intenst på å få Kita til å gå slalåm selv om jeg går på "den gale" siden. Fortsatt går vi en på hver side, men hun går kjempefort. Hvorfor kan hun ikke gå slik alltid? Jeg sliter også med at Kita ikke vil søke framover selv, helst vil hun springe ved meg. Litt upraktisk til tider. Men med tips fra Anette har vi begynt innlæringen av at hun skal belønnes med en boks (med hull) med godbiter inni. Slik at jeg kan belønne med den, istedet for leke (noe hun ikke bryr seg om på agilitybanen). Da trenger jeg ikke være avhengig av å ha en som står å hjelper til for å få henne frem. Vi har begynt å trene inn boksen inne. Veldig intressert er hun og er overivrig når jeg kaster den. I morgen blir det å trene på den ut. Håper dette kommer til å funke som belønning. Ser lyst ut nå i hvertfall.

Konkurransesesongen er snart i gang. Neste helg er første konkurranse for vår del i år, vi tar turen sørover til Moelv. Gleder oss masse. Blir artig å se mange andre små hunder og hvordan vi ligger an i forhold. Vi er ikke akkurat bortskjemt med å se småhunder i agility her i Trøndelag, så det er alltid artig å reise rundt.

Ingen kommentarer: