torsdag 7. mars 2013

Mosjøen

I helga tok vi turen nordover til Mosjøen. Det var en del trøndere som tok turen denne gangen. Vi dro etter jobb, selv om konkurransen ikke startet før 14.30, noe vi var veldig glade for. Siden lørdag morgen våknet vi til litt av et snøvær. Etter å ha gravd fram bila og spist en lang frokost dro vi på sightsing i Mosjøen. Fikk både sett gågata, et kjøpesenter og Vinmonopolet.

Konkurransen foregikk i ridehallen til landbuksskolen. En fin og lys hall med underlag som man ikke synker i. For oss startet det med AG1. Amia var veldig gira så jeg torde ikke gå så langt fra henne. noe som førte til at hun for som et skudd og holdt på å ta møne istedet for slalåm. Jeg er alt for treg med å gi kommando. Dermed blir hun frustert og det fører til at hun bjeffer og går ut av slalåmen. Når hun tar slalåmen klarer jeg og glemme banen og springer helt feil vei. Fullfører bare etterpå. DISK





Neste løp var vår debut i klasse 3. Det endte med at AMia tyvstarter og begynner å bølle. Da er det bare å få tak i henne og vi forlater banen. DISK

I stedet for åpenklasse ble det arrangert tunnelcup. Her fikk vi det til å fungere bedre. Amia får sprunget fra seg. Vi klarer banen feilfritt. Bra slutt på første stevnedag.




Søndag startet med hopp3. Amia var litt mer på nett i dag. Jeg fikk roet henne ned før start. "Dessverre" har hun så god fremmadsending at hun tar med seg et ekstra hinder. Resten er jeg ganske fornøyd med . Der vi gjør feil er det jeg som er for sen eller utydelig med mine kommandoer. Slalåmen sitter endelig. DISK



Siste klasse var AG1 . Skulle vi endelig ta det siste nappet. Nå når hun endelig tar slaåmen. Jeg klarte nok en gang og rie henne ned før start. Så ingen tyvstart! Stigen var hinder nr 2 og plutselig fikk jeg en hund med løpende felt. I stedet for å sakke av farten midt på stigen som hun ofte gjør. skyter hun fart og dermed blir jeg på etterskudd og hun tar feil tunnelinngang. Nok en disk. Testen fungerer ganske greit. Feltene på vippa og møne var perfekt og slalåmen gikk hun uten problemer.

Det ble ingen store resultater denne helga, men ser tydlig at lille turbo Amia må roes ned på starten og ikke få mulighet til å gire seg opp så mye. Da kobler hun litt ut. Vi må bare jobbe videre og håpe det går bedre neste gang.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra det bare er begynnelsa på året enda ;)Ting faller vel på plass etterhvert tenker jeg!

Anniken sa...

Ja, håper det blir bedre etterhvert :)Sesongen er jo såvidt begynt så ingen fare ennå ;)