søndag 1. november 2015

Myndesprinten 2015


Lørdag 24. september deltok vi på Myndesprinten. Både Zira og Lila skulle prøve seg på LC for første gang. De har kun sett filla når jeg har lekt med den i hagen, så jeg var veldig spent på hvordan de ville reagere på den. Begge bestod utfordringen med glans og sprang etter filla.

Alle hundene skulle springe et rettstrekk på 140 m etter filla.

Først ute var Lila. Jeg gikk ut til målområde og mamma var den som slapp henne. Lila sprang etter filla helt til mål og "drepte" den da hun fikk tak iden. Zira var neste og sprang med full gass hele veien. Like før mål trynet hun i grsset, reiste seg og sprang videre.

Amia skjønte ikke dette med å springe. Etter en liten stund i rettstrekket la hun inn en sving. Men kom inn igjen da.

Neste runde slapp jeg Lila og Tone sto i mål område. Jeg var spent på om hun nå ville springe etter filla når jeg stod igjen eller om hun ville snu og springe tilbake etter en stund. Jeg slapp henne da jeg fikk dunket i ryggen og hun sprang etter filla og sprang så godt hun kunne helt til mål. Zira slo til med et raskt rettstrekk uten tryn og Amia sprang rett fram i 2. omgang.

Resultat tider:

Amia 14 sek (beste podengo)
Zira 15,91 sek
Tommy 16,75 sek
Lila 18,28 sek

Ingen kommentarer: