mandag 5. januar 2009

4.januar









Snøen har kommet for fullt i Trøndelag.
På kvelden var det klart for årets første agilitytrening. Det var satt opp en ganske grei bane. Første runden tok jeg hele banen, men belønnet etter 3-4 hinder før vi fortsatte videre. Denne runden gikk ganske bra. Kita var ivrig, men mye slurv fra meg gjorde at det ble litt feil på den neste runden. Kita hadde god fart men hva hjalp vel det da jeg klarte å komme på feil side nesten hele tiden og fikk yttersvingene. Avsluttet denne økten med noen fremadsendinger med belønningen i enden. Full fart. Ved neste økt bestemte jeg meg for å stole mer på Kita. Første runden ble det nok en lan yttersving på meg og en stopp. Men på andre runden var vi begge fullt konsentrert. Jeg fikk tatt innersvingene og Kita fikk springe mer selv i fra meg. Fikk dermed mye bedre linjer i svingene.Kita var rask og svingte i luften. Hoppet skrått over der det var sving og linjene mellom hindrene ble mye kortere. Utrolig bra. Hvis jeg derfor stoler på henne kan jeg sende henne henne mer frem foran meg og rope henne til meg over det neste hinderet. Slalåmen som vi har slitt mest med gikk ganske greit. 3 av 4 slalåminnganger satt perfekt. Selv om Kita gikk den litt tregt. Skal jobbe med dette videre i vinter. Men nå er vi endelig i gang igjen etter treningsfri siden begynnelsen av oktober.




Ingen kommentarer: