søndag 9. august 2009

Helga 8.-9 august: Tur til vassfjellet og agilitytrening

Lørdagen var det klart for en planlagt tur til Vassfjellet. Bilen ble parkert på Langmyra og så bar det til fots til toppen av vassfjellet. Må si vi var litt for heldig med været. For min del alt for varmt, men med en del vind (varm vind) overlevde vi, og kom oss til toppen etter ca 2 timer. På turen møtte vi på både huggorm og 3 elger. Begge arter lite trivelig og møte på. Det er første gang jeg har møtt på en huggorm, heldigvis var den veldig liten og prøvde kun å bite etter skoene mine. Skal si jeg fikk fart på meg og fikk ropt hundene rundt den. Vi møtte ikke på noen mennesker på tur, så hundene fikk gå løs, men etter møtet på disse dyrene var mine ører og øyne på vakt hele tiden. Turen nedover igjen tok bare litt over 1 time.
Parkeringsplassen Langmyra
Idag tok jeg med Hera og Kita til Stavsøra. Ganske fornøyd med begge idag. Kita har fått igjen farta. Hera hadde bra fart første økt, men noe saktere i økt 2. Tåler ikke varmen så godt. Kita derimot var helsprø, men jeg klarte å styre meg og hadde kun korte økter, selv om vi kunne holdt på lengre. Ingen mangel på motivasjon. Håper dette varer lenge fremover.
Her er en liten snutt med Kita. (Jeg kan ikke redigere derfor blir det flere småsnutter. De kan sees på http://www.youtube.com/user/cairnboxer)

1 kommentar:

Rune M. Andersen sa...

Kjempefin fart på Kita, som natt og dag i forhold til tidligere :)