mandag 24. mai 2010

Stevne 22.mai +besøk av litjpia

På fredagen var jeg litt sent ute. Ingen anelse om at dyrlegen stengte kl16. Men i følge ekspertene hadde det ingenting å si at Kita hadde 17 sting på magen. Hun var klar til start.

Lørdagen morgen ble bila fylt med all mulig slags regnklær og div. Men heldigvis uteble de store regnbygene. Så det var bare å skifte ut støvlene med noe mer behageligere.

Det ble en nesten super konkurranse for oss, hadde det ikke vært for meg. Så nappene uteble. Men farten er tilbake. + til Kita og - til meg. Jeg brukte noen av tipsene jeg fikk på kurs deriblant å sette Kita i tøyburet nær banen etter at jeg hadde varmet ut, slik at det bare var å hente henne ut rett før start. Å hvilken iver hun hadde. Full fart!

AG2L: 0 tidsfeil, 5 hinderfeil. Jeg var for treg til å krysse foran pølsa (sånn går det når plutselig hundene springer raskere enn før, fører må bli kjappere) så jeg fikk ikke støttet henne i inngangen så hun gikk inn på 2 pinnen. Ellers supert. 1.plass
H2L: 0 tidsfeil, 5 hinderfeil. Nok en gang feil i slalåm. Riktig inngang, men støttet ikke godt nok så litt kluss på 2.pinnen. 1.plass
Åpen hopp liten:
13 tidsfeil, 10 hinderfeil. Bra fart, men her fant Kita ut at hun skulle hoppe på høyresiden av hjulet (jeg gikk på venstre), dette gjorde hun to ganger. Så jeg byttet side og dermd hoppet hun. Men likevel full fart selv om jeg hadde korrigert henne :) 1.plass

Det ble også en liten generalprøve på et lite lag. Vi fikk trene oss på å gå lag og 4 små stilte til start. Ble ikke noe resultat, men vi hadde ikke forventet det store heller. Kanskjer neste gang blir den store premieren. Vi for se...

På søndagen fikk jeg lov til å ha med meg lille Caramia (må snart finne det rett kallenavnet) hjem. Hun oppførte seg eksemplarisk. Litt syting i bila, men så lå hun bare å så på meg uten en lyd. Hun ville raskt ut av baggen da vi kom frem. Ble med en gang godkjent av Kita. Litjpia klatret mye i fanget, men var også aktiv på gulvet med Kita i hælene som fulgte med. Så glad at de to kom så godt overens fra første stund. Full aktivitet før hun sovnet i fanget, men Kita like ved. Tida gikk utrolig fort. Så var det på tide å levere henne i fra seg. Gleder meg til neste gang, da får hun også hilse på Hera som var sørafor i helga med resten av familien.

Ingen kommentarer: