mandag 11. oktober 2010

Trening og Klubbmesterskap

På fredagen møtte jeg og Amia opp på Stavøra for å ha litt valpeagilitytrening med Ingrid og Lula. Artigere å trene sammen med noen på samme nivå. Ingrid satte opp litt av vært med tunneler og hopphinder. Siden vi begge var litt usikre på hva være to små var klare for.

Jeg startet først med å sende henne over 2 hopphinder (med pinnene på bakken) og i "mål" hadde Ingrid lagt leken. Vi mangler ennå en sikker sitt og bli, så jeg starter med henne. Dette er noe jeg ikke kan fortsette med senere. Hun er jo nesten i mål før jeg begynner å springe. Det ble ikke selve agilityen som ble hovedfokus idag, siden Ingrid bemerket problemet jeg har. Det at Amia springer avgårde med leken og belønner seg selv. Så vi fikk øvd en del på leking med to leker, bytte leker. Men lekene som er helt like bortsett fra fargen var ikke like interessante. Grønn er tydligvis bedre enn blå. (Så nå må Hööks skynde seg å komme for jeg trenger en grønn leke til)Vi fikk også trent på bøyd rør. Vegret første gang, men etter litt hjelp var det ingen problem. Tok kombinasjonen etterpå så det suste.

2. økt ble også preget mye av trening av leking. Men kombinasjonen bøyd rør og 2 hopphinder var ikke noe problem. Jeg er så stolt av lille reven min.

Lørdag var det klart for klubbmesterskap i agility. Det var meldt regn, men vi fikk heldigvis kun noen smådrypp. Men kaldt var det og det kunne vi se på folks bekledning. Alt fra boblejakke, lue, skjerf og polvotter til mer tynnkledde med kun fleece.

Jeg og Kita startet med agility. Der gikk hun i jevnt tempo og ingen hinderfeil. Ganske fornøyd med løpe. Jeg fikk giret henne opp før start. Ikke noe snusing i hvertfall. Bare jeg som hadde litt rar handling ved at jeg måtte holde igjen en buff som jeg brukte som misslykket hårstrikk. Så det ble enhåndsføring. Men vi kom oss velberget i mål og Kita veldig fornøyd med seg selv. Så vi ble klubbmester.

I hoppen kom vi også gjennom uten hinderfeil, men noe saktere fart enn i agilityen så her slo Rune og Rambo oss på tiden.

Men likevel fornøyd med at jeg fikk giret henne opp før start og det hjalp ene løpet. Ingen problemer i slalåm, selv om hun kan gå den fortere. Men jeg tok ingen yttersvinger.

Ingen kommentarer: