tirsdag 19. juli 2011

LC trening og løpetid



Den 10.juli var det LC trening på Leangen og denne gangen kunne vi endelig være med. Sist gang hun var med var i sept eller okt i fjor hvor hun kun var 5mnd og sprang et rettstrekk. Amia var overgira og hadde tydligvis ikke glemt hva dette gikk ut på . Det var ikke noe problem og få henne til å springe etter filla (haren). Hun fikk gå 2 ganger i dag. Først fikk hun springe et rettstrekk. Jeg hadde problemer med å holde henne igjen så det ble litt tjuvstart, siden jeg ikke skulle sleppe henne for jeg kjente et klapp på ryggen. Vel, vel er jo fortsatt nybegynner. Amia var super rask. Flere som blir imponerte når disse små podengoene springer så fort.

Malin (Amias mor), Tutta (Halvsøster) og Linus (bror) var også der. De har prøvd dette flere ganger så de fikk prøve seg på parløp. Linus for første gang og han var kjempeflik der han sprang med sin mor. Veldig artig og se på dem og første gang jeg har sett parløp "live" med podengoer.

Amia fikk springe en hel bane etterpå. Herregud for en startfart. Nå klarte jeg også å holde henne igjen til vi fikk klar signal. Amia for som ei kule etter filla. Jeg hadde mine tvil om hun ville klare en hel bane, men hun imponerte meg. Hun var kjempeflink. Nærmest fløy da hun langet ut. Da hun var lenst borte fra meg sakket hun litt av og kanskje hun ville gi opp, men nei da. Full speed igjen og i mål. Da måtte hun "drepe" filla litt. Amia var superivrig da vi gikk av banen, men da vi kom til en gressflekk la hun seg rett ned. Nok et tegn på at hun gir alt. Etter litt hvile hadde hun nok tenkt seg et løp til for hun trakk mot banen.

Vi gleder oss til neste trening som forhåpenligvis blir i august.


På agilityfronten trener vi en del på bli på start, hindersikkerhet og felthindrene er hovedprioritet nå i sommer. Vi har ingen planer om agilitykonkurranser før Kongsvinger, siden hun er for ung til å konkurre i østersund dessverre (må være 18mnd) , siden hun kun er 17 mnd i september. Kanskje vi drar ril Ålsesund eller Steinkjer i stedet den helga. Vi får se.

Amia har også fått sin første løpetid hele 15mnd gammel. Litt på tuppa er hun og er veldig plagsom synes Kita. Selv om hun har tatt på seg jobben som hannhund.

Ingen kommentarer: