torsdag 13. desember 2012

Dogs4all

Det er en stund siden vi var på Dogs4all. Jeg og Amia tok toget til Lillestrøm. Det var første gang med tog for både hun og eier. Lurte virkelig på hvordan det her skulle gå. Lille gale Amia i tog i hele 6 1/2 time. Men det gikk over all forventning. Amia lå og sov i baggen sin og i fanget mitt nesten hele turen. Vi delte hotellrom på Arena hotell med Gunn og Tommy. Drømmeselskap for Amia. Mye lek og kos.

Alt skulle skje på lørdagen. Først ut var agility. Amia hadde ikke sett en agilitybane på 1 måned så hun kokte litt over. Hun hoppet utenfor hjulet som var 2 hinder og rett på stigen. Dermed disk. Fikk henne rolig tilbake igjen og startet på nytt. Da gikk det strålende. Så var det tid for utstilling. Amia var fortsatt ganske gal og bjeffet en god del. ER ikke så mye å si. Det gikk ikke helt som jeg hadde håpet og bar en påminnelse hvor mye jeg egentlig missliker utstiling. Plutselig har jeg en hund som er 32 cm i mankehøyde, visste ikke at Amia hadde vokst 4 cm på noen dager. Utrolig også. Sist ut den dagen var hopp. Her hadde Amia en fantastisk fremmadsending og dreit i meg så det ble feil rørinngang og dermed disk. Resten gikk greit.

På kvelden var det podengotreff for eiere på Egon. Koselig var det ja.

Søndagen ble brukt til å trøsteshoppe og se på ulike aktiviteter. Kjempeartig å se freestyle og heelwork to music. Fikk litt inspirasjon til triks vi kan øve på. Jeg fikk også sett på mange rare hunderaser, noen vakrere enn andre.

Ingen kommentarer: