onsdag 22. mai 2013

Langhelg 2 Agilitykonkurranse + LCtrening

Den 17. mai tok vi turen sørover i finværet til Gardemoen. Selv om det ikke ble noen 17.mai feiring hjemme i år. Ble det både is og kake likevel. Jeg og Bente + 2 stk hunder fikk et svært rom på hotell Runway på Gardemoen like ved rullebanen. 2 stk TVer var det så vi trengte ikke å krangle om fjernkontrollen.



Lørdag startet med fantastisk vær og det ble en drømmestart på helga. Det var ingen lett AG1 bane, men den passet oss ganske greit. Jeg skulle gjerne gått lengre i fra Amia på starten, noe jeg feiger ut på alle startene i helga. Etter alle tyvstartene hun har hatt klarer jeg ikke å stole på henne. Noe som fører ril en litt klønete start. Det er et løp med flere nesten disk og en del kommunikasjonsfeil, men vi kommer oss i mål med 0 feil og 1.plass. Endelig satt det siste nappet og vi er klare for klasse 2.

Hoppbanen var alt for vanskelig for oss på starten. Når jeg ikke stoler på henne på start blir det ikke bra og det ender med DISK.

Siste løpet for dagen var Åpen hopp. Plutselig åpnet himmelen seg og med torden og lyn ble dette en interessant opplevelse. Mange hunder nektet å gå, andre kom ikke ut av tunnelene og de som endelig kom ut ombestemte seg og sprang inn igjen. Det ble heldigvis opphold da vi skulle springe. Men med store dammer, plasking og glatt underlag endte det med DISK.

Søndagen startet nesten like bra som lørdagen. Dette var en super AG1bane. Jeg valgte og ikke rykke opp denne helga, men å senke skuldrene å ha det gøy. Vi fikk til mye bra sammen to steder ble det litt småfeil, men jeg gikk slik jeg hadde briefet. Er vel nesten første gang det skjer. Vi kommer i mål glade og fornøyde til en 2.plass med 0 feil. Tenkte at vi var så godt i gang med å ta napp nå at vi like gjerne kunne ta et til når vi først var i gang.

I hopp3 ble det nok en gang DISK i starten. Jeg fikk korrigert en tyvstart (hun reiste seg). Jeg tørr dermed ikke gå langt nok i fra henne og det blir klabb i starten. Til tross for dårlig start er det flere ting vi gjør bra i banen.

For vår del ble det en fantastisk helg. Vi nådde målet vårt om opprykk til klasse 2. ENDELIG. Kjempebra vær (selv om enkelte hadde glemt igjen sommerklærne hjemme), flott konkurranse område og gode teltnaboer som vi ble kjent med også. Artig å se enda en liten rase (Engelsk toy terrier) som ikke er sheltie ha så stor motivasjon og fart på banen.

LCtrening Mandag
På mandagen var vi på LC trening. Amia fikk være støttehund til Tutta og Tommy. Vi fant ut at hun ikke akkurat er den perfekte støttehund siden hun bare springer i fra dem. Hun er visst litt for RASK. Men det fikset vi med å holde henne ganske mye igjen. Men Amia gir ikke opp og hva gjør hun.... Joda, springer enda fortere tar igjen hunden foran og forbi. Amia da.....



 
 

Ingen kommentarer: