mandag 8. juli 2013

Kurs med Thomas Thiesen

Helga 29-30. juni var det kurs med Thomas Thiesen på Stavsøra. Det var 12 deltakere med, fordelt på to grupper. Jeg og Amia var på tidlig gruppa. Det ble satt opp en bane lørdag og en bane søndag (egentlig bare en gang vi bygget bane. På søndag byttet vi bare om på nr). Banene ble delt opp begge dager. En del av banen for hver av de 3 øktene begge dager. Felles briefing foran hver økt, hvor Thomas kom med ulike forslag til hvordan vi kunne gå banen. Det utifra hvilken type hund vi har (størrelse, fart og selvstendighet).

Vi fikk prøvd oss på mye. Ulike kryssinger, rundt og mye mer. Jeg så fort at her har vi mye som vi må forbedre. Fant fort ut at jeg må stole mer på Amia. Jeg trenger ikke se på henne eller følge henne tett frem til hver eneste hinder. Vi fikk til mye nytt, som feks slalåminngang rett ved en tunnelåpning. Det handler bare om å tilrettelegg og tenke fremover. Hva vil jeg? Hvor langt vil jeg nå? og ta det derifra. Som mange andre lider jeg også av "liten hund syndromet". Jeg bøyer meg ned MYE. Det skal det bli slutt på. Thomas ga oss også tips om bruk av armene (serpentiner og mellom) og innlæring av rundt.

Jeg er veldig fornøyd med kurset og fikk mange tips underveis. Så nå gleder jeg meg til å trene videre.

  • Bli kvitt "liten hundsyndromet"
  • Trene selvstendighet
  • Trene ut
  • Nyinnlæring av rundt
  • Vanskelig slalåminnganger

Noen bilder tatt av Marit:






Ingen kommentarer: