torsdag 8. mai 2014

Kurs med Anja 26-27. april

Det her kurset var akkurat det jeg og Amia trengte. Vi fikk prøvd oss på mye vi ikke er så gode til. Kurset ble holdt på Støren Idrettspark. Fire grupper fordelt på to instruktører, Anja og Jan Egil.




På lørdag ble det satt opp en hoppbane med mange muligheter for blindbytter. Men før vi kunne komme i gang måtte starten pirkes å. Amia tyvstartet flere ganger. Jeg fikk tips om å si bli når jeg går fra henne og deretter si bli og så snu meg mot henne. Først etter det skal hun få signalet om at hun kan gå. Det fungerte kjempebra.




Vi fikk også prøvd oss på slalåm mot intet der jeg i tillegg skulle skrå ut med en gang hun var i slalåmen. Det gikk bra første gang, men ble mye pirk og Amia var ikke særlig gira på det. Så det må vi øve mer på.




Så var det jakkotusser (ingen anelse hvordan man skriver det). Det er noe jeg har latt vær å bruke. Men i helga skulle vi få det til. Jeg blir litt sein og venter på henne. Da blir poenget med vendingen borte. Så jeg må bli kjappere.




På søndagen var hinderoppsettet nesten helt likt, men en helt annen bane. Her var det både jakkotusser og flere vendinger som jeg ikke kan navnet på som vi skulle prøve oss på. Jeg var fortsatt alt for sein med jakkotussene og Anja stod derfor og dyttet meg hvis jeg ikke reagerte og sprang til riktig tid. Det fungerte supert. På en anne vending ble bånd på meg brukt fordi jeg ikke skulle ødelegge for Amia. Fungerte etterhvert den vendingen og.


Fører måtte i bånd fordi hun ikke ville høre etter instruktøren



Ingen kommentarer: