tirsdag 25. november 2008

Friskmeldt

Nå er Kita friskmeldt. Stingene er fjernet, men er fortsatt litt slapp inne. Likevel full fres ute. Selv om snøen har kommet for fullt tok fristelsen for å trene agility over. Dro til banen og gravde fram møne, slalåm og tunnel. Når man har liten hun så måtte jeg også lage løyper i djup snøen slik at det skulle bli rettferdig for Kita. Hun hadde ingenting i mot å trene og det var full fart gjennom slalåm. Trente felt med bakbeina på felt og forbeina på bakken. Gikk bra. Men tror jeg holder meg til løpende felt. Men dette blir vel siste treningen i år. Håper på å bli med på innetreninga i vinter, så vi ikke må vente til våren for å trene.

Etter treningen fikk Kita og Hera springe løs og leke og rulle seg i snøen. Det er noen som setter pris på snøen som er kommet.

I helga var vi på en liten skitur i Granåsen, men måtte gi opp. Løypene var ikke preparerte og Kita hadde ingen planer om å gå i djup snøen og valgte sporet. Ikke så heldig, men fullt av sure, gamle skiløpere overalt.

Inne har vi begynt å trene på neseprøve med pinner. Vet ikke helt om jeg skal lære henne finne pinner son jeg kan bruke videre til spor. Pinnene har vel aldri interessert Kita i sporet. Så håper å få dette til. Jeg har også et lite håp om å lære Kita utgangstilling. Hadde vært artig å prøvd henne i lydighet, selv om jeg er usikker på om motivasjonen hadde holdt. Men appellmerket har alltid vært et mål.

I morgen skal vi kanskje dra på fellestrening på sluppen.

Ingen kommentarer: