søndag 24. mai 2009

Nok en nedtur

Konkurranse på hjemmebane. Fint vær, men ingen store resultater. For oss startet det med AG2L . Vi kom oss igjennom, men med 15 tidsfeil og 5 hinderfeil. Altså farten var langt fra på topp. Det var ingen snusing, men det gikk veldig sakte. Slalåmen som har gått så bra på trening fikk vi ikke helt svungen på. Jeg var alt for treg med å støtte henne så farten kom ikke før på slutten på dette hinderet. Synd at jeg kommer alt for langt fra henne, hun følger ikke etter meg når jeg springer fra henne. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få igjen farten. Vi vant klassen for det var bare vi som var med. Men er langt fra fornøyd med løpet.
I hopp og hopp åpen ble det disk. Hun skulle ta hunder på utsiden, og hun stopper bare plutselig opp på banen. Hvorfor vet jeg ikke. Hun står bare bom stille og ingen lokking og luring får henne til å røre seg.

Den siste tiden har vi begynt å trene helt fra begynnelsen av. Mye belønning, korte kombinasjoner og økter. Dette er noe vi skal fortsette med. Skal være med på de konkurransene vi har meldt på, men så tror jeg vi tar en pause for å se om vi får opp motivasjonen og farten igjen. Det blir derfor ingen tur til Lillehammer i juli, men Arendal er vi påmeldt så der drar vi for turen sin skyld. Det blir kanskje årets siste konkurranse. (kanskje nidaros sitt i august?) Men noe mer resing blir det ikke. Lite motiverende å reise når hunden bare plutselig stopper opp i banen uten mål og mening. Veldig irriterende. Men vi håper å komme sterkere tilbake. Må prøve å finne på noe lurt.

Ingen kommentarer: