tirsdag 12. mai 2009

På´n igjen

Da skal alt være på plass igjen. Både eier og hund er mer fokusert på det som skal skje enn alt annet. Var på Stavøra i dag med begge hundene. Hadde bestemt meg for å ha korte økter, ca 5 minutter. Maksimal motivasjon og snusing på banen er totalt forbudt. Gikk først en tur langs elva og da vi kom tilbake så hadde Arne kommet. Så på at han trente sine hunder før vi satte ned og jeg tok ut Kita. Hun var skikkelig ivrig. Tok slalåm, men her var hun litt ivrig så hun sprang forbi noen porter. Men vi fikk til flere raske, der jeg stamper med føttene og klapper. Så var det tid for rettstrekk med hopphinder. De var satt litt skjevt med vilje. Satte henne i fra meg og begynte å springe. Da fikk hun fart på seg. Skal prøve dette nå og gå i fra henne før jeg begynner å springe enn å starte med henne.

Hera sin tur. Hun har nektet å hoppe høyt den siste tiden. Men i dag var hun ivrig. Hoppet hinder selv. Satt opp litt forskjellig høyder og hun hoppet. Utrolig. Måtte bare prøve å sette opp til stor høyden og jammen hoppet hun ikke det å. Kanskje det blir mer trening på henne fremover likevel. Jeg som hadde tenkt å gi henne opp.

Kitas andre økt. Supert alt. Fart, slalåm, kontakt. Det er så utrolig deilig når hun har dager som dette. Håper vi får frem dette i konkurranse. Egentlig hadde jeg tenkt å dra hjem, men Hera hoppet ut av bilen og sprang til banen. Ivrig. Så hun fikk tatt vippa og noen rettstrekk. Ikke noe problem med høyden, litt liten fart har hun , men, men. Utrolig rar hun er hun.

Ingen kommentarer: