tirsdag 31. august 2010

Trondheim Hundefestival




I helga dro jeg og Amia til Støren, hvor Trondheim Hundefestival ble arrangert. På lørdagen traff vi Linus (broren til Amia). Det ble et lykkelig gjensyn. De ville helst leke hele tiden:) Men litt alvor var det inne i ringen. Litt hopp og sprett ble det, men mye bedre enn sist gang. Amia var kjempeflink og stod bra på bordet. Ingen protester ved vising av tenner heller. Selv om han stod lenge å kikket på den.
Det ble BIR (eneste podengo valp) med kritikken:
4mnd. bra hode. bra øyne. vel ansatte ører. bra kropp. lang hale for alderen. bra kropp. velvinklet bak. bevegelser bra. pelsen må utvikles.

Så da var det bare å vente i 4 timer på gruppebedømmelsen. Tiden ble brukt til mer lek og litt soving. Gruppedommeren var den samme som hadde dømt henne tidligere på dagen så jeg hadde ikke store forhåpninger. Men Amia kan sjarmere hun og gikk i elegant trav inn i ringen i en lang rekke av spisshunder. Jeg var veldig overrasket da vi ble plukket ut blant de 4 beste. Amia endte opp med å bli nummer 3 i gruppa :)

Søndagen var Amia nok en gang eneste podengo valp og resultatet ble BIR. Idag ble det elegant trav under rasebedømmelsen og så flink til å stille seg opp.
Kritikken:
Excellent type. lovely temperament. Beautiful head and expresion. Excellent tailset. Promising coat and body. Behaving very well. Well presented!

Ble ingen plassering i gruppa idag. Jeg fikk ingen kontakt med henne i oppsamlingsringen. Amia var mer opptatt av spy i gresset og ei med pipedyr til hunden foran. Så inne i ringen var ikke Amia akkurat sjarmerende. Full fart etter hunden foran med meg i båndet bak. Vakkert syn var det ikke.

Det var en sliten Amia jeg hadde med meg hjem.





(Ikke enkelt å ta bilde av henne siden hun helst vil ta å drepe sløyfene og springe avgårde med dem)

Ingen kommentarer: