tirsdag 25. oktober 2011

Napping og klubbmesterskap

I går måtte Kita nappes etter å ha grodd ned i en periode der jeg ikke har tenkt så mye på pelsstell. Kita er ikke særlig begeistret når jeg tar frem bordet og er ikke den som står i ro når hun blir plasser oppå. Hun hater og bli nappet.

BILDET TATT FØR (Kjempehappyhund, not)


MANGE TIMER SENERE

Derimot Amia elsker og være på bordet. Hun fikk seg en omgang med børsting eller så har hun ligget en del i ro med bandasje på foten, siden hun hun skar seg på en stein før helga. Hun trives godt som pleiepasient, men såret ser ut til å gro ganske raskt så hun er haltefri i dag :)

Den 15.oktober var det klubbmesterskap i Nidaros Brukshundklubb. Jeg stilte til start med mine to små. Denne konkurransen var årets siste så nå skulle vi få det til bra.

Først ut var AG1L. Da jeg så banen tenkte jeg bare at dette går aldri bra.
Bildet lånt fra Tina sin blogg

Helt klart at i denne banen har det lønt seg og kunne bakombytter noe Amia fortsatt ikke er god til. Ja,ja vi prøvde i hvertfall. Det første hun gjorde var å tyvstarte (grrr). Men jeg fikk henne tilbake og vi kom i gang. Det ble mye rot og ei vegring på slalåmen, der jeg ikke hadde helt bestemt meg før start om jeg skulle ta høyre eller venstre slalåm. Safet mellom slaåm og hopphinder (7 og 8) for å ikke gå inn i den fristende tunnelen. Feltene var utrolig bra i dag og jeg var utrolig letter da vi kom i mål med bare 5 feil. AMIA KLUBBMESTER I AGILITY 1 LITEN.

Kita hadde bra fart i sitt agilityløp, men fikk dessverre 5 feil.

Amia sitt hoppløp var jeg meget fornøyd med (untatt tyvstarten, der jeg tok henne tilbake igjen) og fikk gått det slik jeg hadde briefet. Likte hoppbanen mye bedre.

Bildet er lånt fra Tina sin blogg

Det ble 0 feil og KLUBBMESTER I HOPP 1 LITEN.

Kita kom seg gjennom hoppbanen med 0 feil, men denne gangen hadde farten dabbet litt av så det ble 7 tidsfeil, men det holdt til at KITA BLE KLUBBMESTER I HOPP 2 LITEN.

Da vi kom hjem koste de seg med de flotte premiene de fikk i dag. Amia tok seg av lekene, men Kita ville helst ta godbitposene. Pussig det der;)

Ingen kommentarer: