torsdag 13. september 2012

Storsjöhoppet Østersund

Forrige helg var vi i Sverige. Vi, jeg, Amia, Bente med Lizzi og Trude med Odin hadde leid hytte på Frösön camping. Konkurransen foregikk i Krokom ca 2 mil unna Østersund. En fin plass og det ble en bra konkurranse.

Lørdag
Briefingen startet kl 08.00 i agilityringen. En fin bane uten de store fellene, men noen var det og en så jeg ikke en gang. Jeg var mest spent på om Amia satt på start. Hun skulle ikke få tyvstarte denne helga. Amia satt på start hun. Jeg gikk ikke så langt fra henne da. Det ble hinder, hjul, stige og hinder tunnel. Den lå langt unna, men den så hun.DISK. Vi sprang videre og hun gikk kjempebra.

Etter mange timer var det klart for hopp 2. Det første jeg så var starten. Oi, hinder og et rettrør som lå på høyreside. Inngangen bare lå der og gliste, men skulle vi inn der? Neida, vi skulle inn motsatt. Vi fikk det til på en måte. Vet ikke hvor mange ganger jeg ropte MIIIII, men det var mange. Følte at dette ikke var noe godt løp og jeg var ikke der jeg skulle være. Amia var flink og vi kom oss gjennom med 0 feil, men langt i fra noen god tid. Det holdt til en 1.plass med pinne(napp). Det var kun Amia i klassen som fikk pinne. Vet ikke hvordan reglene er, men det var ei til som kom gjennom feilfri uten pinne. Veldig fornøyd med å få ei sløyfe da, siden den var blå og grønn. Artig med sløyfer som ikke bare er orange og svart.

På kvelden ble det feiring i hytta. Vi hadde en kjempeflink kokk (Trude).

Søndag
Nok en briefing kl 08.00 og en fin bane. Denne gangen var jeg superfornøyd med løpet. Vi gikk akkurat som jeg hadde briefet og Amia var på nett. Synd at det ble feltfeil på nedfeltet på stigen. Resultatet ble en 4.plass med bestetid, hele 10 sek foran vinneren. Ikke verst det da.

Hoppen var en bane med flere utfordringer som jeg og Amia ikke kom til. Kjempebra start og en knall slalåminngang. Slalåmen har vært super hele helg, men i dette løpet hadde Amia andre planer. Midt i slalåmen fant hun ut at hun skulle springe og ta en BC som var kjempelangt unna. Hvordan hun så den? Ikke vet jeg. En rask funksjonær fikk fart på beina og skremte henne. Var nok flere enn Amia som skvatt da hun skjeftet på Amia. Det fungerte i hvertfall og Amia kom pilene tilbake og jeg fikk tak i henne. Rett ut av banen og DISK.


Ingen kommentarer: