onsdag 17. oktober 2012

Bytte av hund for ei helg

Forrige helg ble Amia med sin oppdretter/bestemor Gunn til Hamar på utstilling. I bytte fikk jeg mor Malin. Dette var ikke Kita spesielt begeistrert for siden hun tok seg for mye til rette (etter Kitas mening). Det var flere ganger hun så på meg med blikket: "har ikke du fått med deg feil hund hjem?". Det var flere i helga som synes "Amia" hadde blitt roligere...hehe. Ikke lett å se forskjellen for mange ;) Malin og Amia har mange likheter. Jeg synes det var veldig artig å låne en annen podengo. Da fikk jeg se at de hadde mange av de samme faktene. Morro å se på.

Været var topp denne helga, så på lørdag gikk vi til Storheia. Store deler av stien var islagt og rene skøytebanen. Særlig interessant var det og gå nedover igjen. Glatt sa du? Heldigvis datt jeg bare en gang. Fordelen med at bakken var frosset var at det ikke var så gjørmete. Hundene koste seg på tur og til Kitas store glede var det flere flekker med snø som hun kunne rulle seg på.
Utsikt fra Storheia

Malin på toppen av Storheia

Kita på Storheia

Snø  
I bila hjem fra turen kom melding fra Hamar med resultater. Amia ble 3 beste tispe med ck og res cert (nok en gang) i konkurranse med bare champion tisper. Men siden tispen på 2.plass var finsk champion tok hun certet. Nei, vi har ikke helt marginene på vår side på disse NKK utstillingene. Til at dette var Amias første helgetur borte fra meg er jeg stolt av henne. Hun oppførte seg pent og var flink i ringen. Så da kan man ikke kreve noe mer.

På søndag var det klart for årets siste internkonkurranse. Litt rart og bare starte med en hun og i hvertfall bare med Kita. I agilityløpet hadde Kita plutselig fått sin gamle fart tilbake igjen og hadde bra fart både i slalåmen og felthindrene. Hun overrasker stadig. Kita gjennomførte to gode løp så en fin avslutning på året for hennes del.

Var veldig klar for å få tilbake Amia da meldinga kom at de var like i nærheten av Trondheim. Gjennsynsgleden var stor. Amia forfulgte meg resten av kvelden og lå selvfølgelig oppi senga den kvelden.

Ingen kommentarer: