torsdag 11. oktober 2012

Mosjøen


Forrige helg gikk turen til Mosjøen for andre gang i år. Denne gangen var det Mosjøen camping som var boplass. Delte hytte med Bente og Trude. Amia var kjempeglad for å dele hytte med Odin nok en gang. Hadde hun bestemt hadde de vel lekt sammen hele tiden.

Lørdagen hadde vi kjempegod tid. Konkurransen startet ikke før kl 12. Deilig og ikke stresse om morgenen for en gang skyld. Været var ikke helt på vår side, men hva gjør vel det når det var ei stor grillhytte med store vinduer vendt mot banen.

Det ble en del feil på oss idag, men siden det ikke var så mange i hver klasse så holdt det til 2.plass i både agility og hopp.

Søndagen var en mye bedre dag. Fint vær og mye bedre resultater. Mye positivt og si om denne dagen. Våre små/mellomstore hunder og vi var vel mer på nett idag kanskje. I hvertfall litt.

Jeg og Amia var først ut i agility idag. Ikke det beste løpet der jeg klarer og forstyrre henne to ganger, noe som fører til at hun kjefter på meg. 10 feil og 2.plass. Så var det Trude og Odin sin tur. Som flere vet har jeg erfaring med sta og egnen hund etter og ha hatt æren av å være fører for Kita. Derfor var det gledlig at Odin som av og til ser ut til å ha vært lærling hos Kita endelig bestemte seg for å høre på Trude. De kom seg igjennom med gjevn fart og i mål var det vel ingen som var mer glad enn Trude tror jeg. 1.plass. En grunn til å feire.

Amias løp filmet av Bente:

Så var det tid for hopp. Da var det Lizzi og Bente som gjorde et godt løp. God fart og feilfritt. 1plass. Enda en grunn til og feire. Amia skulle avslutte det hele for liten/mellom gjengen. Amia prøvde seg på tyvstart, men det ser ut til at treningen har fungert. Selv om jeg sa NEI, sprang hun ikke sin vei. Hun satte seg ned igjen. JIPPI. Jeg er ganske fornøyd med løpet. Det ble feilfritt og Amias 3 napp i hopp 2 og vi er dermed klare for klasse 3. Men først må vi trene litt mer før vi tar steget opp til de store.

Amias hopp nappløp filmet av Trude:

Etterpå ble det feiring med vaffel før vi reiste lykkelig hjem.

Til slutt et bilde av de flinke hundene

Ingen kommentarer: