søndag 28. oktober 2012

Norwegian Open 2012

Forrige helg reiste jeg og Bente med hundene ned til Morokulien camping hvor vi skulle overnatte i ei helt grei hytte (som var veldig varm når vi endelig kom dit). Det ble fredagskos med taco "rett i koppen" og Nytt på nytt på storskjerm IPAD. Det ble tidlig i seng for vi skulle være i hallen til 8.

På lørdagen startet jeg og Amia med Agility 1. Et meget godt løp som jeg er ganske fornøyd med. Eneste jeg kan pirke på er starten. Jeg skulle gjerne gått litt lengre fra henne på start. Men Amia hadde ikke tenkt og sitte lenge kjente jeg. Hun holdt på å eksplodere av iver. I mål var jeg litt usikker på om det ble ei vegring siden hun snurret ved tunnelen under stigen. Men det ble heldigvis ikke det. 1.plass og Amias andre napp i agility.






Resten av dagen ble det DISK (Tunnelcup, Hopp2 og Norwegian Open). En litt heit hund som er veldig god på fremmassending, men hun hører ikke på meg og dermed blir det litt feil banevalg.

På søndagen ble det 2 disk og feilfri i tunnelløpet. Tunnelløpet var det eneste løpet hun hørte på meg så det var jeg ganske fornøyd med. Jeg velger noen gale linjer så det blir ikke den beste tiden og derfor en 10.plass.

Hva må øves mer på:
  • Helt klart starten. Jeg må stole mer på at hun kommer til å sitte. Merket på treninga etter at hun er urolig på start og vil gjerne gå, men hun sitter igjen selv om jeg går langt fra henne.
  • Jeg må stole mer på Amia i selve løpet. Jeg trenger ikke "hjelpe" henne med alt og jeg kan trøkke på med mer. Ikke holde igjen. Amia kan hun.
Banene:
Ag 1 liten lørdag ( Veldig fin bane som passer oss. Dette er ikke en enkel klasse 1 bane, noe som jeg synes er bra. Den byr på flere utfordringer. Artig å møte på slike klasse 1 baner.)
Hopp 2 Liten lørdag (Amia velger 1,2,4 dermed DISK. Fremmassending sa du....Amia tar av når vi kommer til slalåm og tar tunnel 9 så vi springer bare ut)

 Norwegian open liten (DISK, dette var litt vanskelig for oss)
Agility 1 liten søndag ( Her ble det også DISK, reprise fra lørdagens hoppløp. 1,2 og 4. Koker så tar henne ut av banen)
Tunnelcup søndag (Denne banen gikk vi feilfritt, fikk øvd på mye på banen her. Prøver ut avstandsføring. Mye fungerer bra. Glemmer og følge på fra 5 til 6 og blir en del tull og mister tid. Fra 10 til 11 står jeg igjen ved 10 inngangen og bare til utgangen til 11 og hun tar den selv. Veldig fornøyd med det. Dette er eneste banen hun hører på meg denne dagen. Mottsatt tunnelinngangene gikk greit, noe treg til å reagerer men hun hører etter.)

Ingen kommentarer: