torsdag 22. mai 2008

Agility trening 13.mai

Idag var trening på Stavsøra. Mange hadde funnet veien dit på mellom-treninga. Vi var på det meste 13 stykker. Konkurransene i Trøndelag nærmer seg raskt. Vi gleder oss. Kita har funnet turboen og springer lett i fra meg, så nå er det bare å legge seg i hardtrening for å ikke sinke hunden. Det ble satt opp hoppbane idag. Trente Kita først i slalomen, det gikk supert. Rett inn og fullførte den. Startet på banen. Jeg har ikke lenger noen sitt bli, stå bli. Ingen kommandoer i det hele tatt. Starter bare rett på og Kita følger etter. Dette gjør at hun får en mer spennende start og vil etter meg. Jeg belønner også flere steder i banen, slik at hun ikke helt vet hvor belønningene kommer (ikke bare på slutten), slik at oppmerksomheten er rettet mot meg og ikke bakken (ikke snuse). Takker Ingrid for dette tipset, det fungerer kjempebra. Vi tok banen 2 ganger første gangen og 1 gang når det var våres tur igjen. Siste runden var bare super. Gleder meg til fortsettelsen, hvis utviklingen fortsetter slik.

Ingen kommentarer: