mandag 23. juni 2008

Trønderhelga 21-22. juni

Lørdagen var grå med både regn og torden. Kita hadde to fine løp i dag. Slalåmen gikk med litt stopp så det ble litt tidsfeil. Kita hadde 5,83 tidsfeil og fikk derfor sitt 3. NAPP i agility. I hopp var vi noen hundredeler for sein. Men positivt var det at snuten var opp fra bakken. Det endte med 2.plass i begge klassene. Gledelig var det at en cairn likevel kom på første plass. Zorro tok 1.plass og fikk sitt aller første napp.

Da jeg gikk med Hera ble det en del tull fra min side pga at jeg glemte litt hvordan jeg skulle gå med henne. Ble litt feil da hun hoppet av både vippa og stigen og måtte ta disse om igjen. Ble til slutt en 6.plass med en del feil.

Søndagen var mye lysere og oppholdsvær. Dagen startet med hopp. Men vi fikk en kronglete start da Kita plutselig skjøt ut til siden før første hinder,men jeg fikk heldigvis ropt henne inn og kom i gang. Det gikk kjempebra. Litt tregt, men mye positivt ved at hun gikk slalåmen uten stopp, nesa var i bakken bare på begynnelsen av banen. Det endte med 1.plass og Kita fikk sitt 3.NAPP også i hopp.

Hera gikk også utrolig bra i dag. Går inn selv i slalåmen og hadde mer fart i dag. Litt store svinger men totalt 0 feil og 5.plass med sitt 1.NAPP i hopp.

I agility gikk Kita også kjempebra. Også her litt tregt og liten stopp i slalåm. Men vi hadde god kontakt og hun fikk totalt 0 feil. Det gjorde at vi endte på 1.plass sammenlagt i agility 1 liten.
Jeg kan ikke holde tilbake at jeg er utrolig fornøyd med denne helga. Fart er noe som jeg må jobbe med på begge hundene. Kita har nå opprykk til klasse 2, men jeg vil vente med å rykke opp pga mangel på fart. Hun er utrolig hindersikker, men er litt treig over felthinder og generelt så jeg vil arbeide med dette før vi rykker opp.

Pipedyrene som de fikk i premie falt i smak hos begge to.


Ingen kommentarer: