mandag 9. februar 2009

Moelvenstevnet 7-8.februar

På fredagen gikk turen sørover til Moelven. Turen nedover gikk ganske greit. Med bare veier og oppholds vær. Må nå si at jeg ikke var sjåfør, for med min bil tørr jeg ikke dra over fjellet med før til våren. Var så heldig at jeg fikk sitte på med Julie og Helge.

Konkurransen var i Limtrehallen en stor og fin hall, med godt underlag (kunstgress). Lørdag startet med agility 2 liten. Ved første øyekast på banen kom tanken ”dette går aldri bra”. En start som jeg og Kita aldri har gått og en del andre vanskeligheter. Men det gikk over all forventning. Det ble litt stopp i slalåmen (jeg var treg med ”stappingen” ved siden av) og hun spankulerte over lengdehoppet i stedet for å hoppe (her kom det visst ingen kommando fra meg). Endte på en 4.plass av 13 startende og det var bare 5 som kom igjennom banen.

I hoppen ble det også bråstopp i slalåm, men klarte å få lokket henne videre. Fikk god flyt i denne banen også. (husker ikke så mye fra dette løpet).

I åpen hopp ble det disk. Kita snuste og da vanskelig å få kontakt og da ender det med disk.

Søndagen startet sånn som lørdag med agility. Startet med to hinder ganske rett frem, men så føyk Kita rett fram for å ”ta” en hun utenfor ringen. Men hun kom ganske fort tilbake og vi fortsatt i fin flyt, helt til stopp etter første pinne på slalåmen. Nok en gang var det jeg som var for sein med stappingen. Så var det bare for meg å springe som en gal og Kita fulgte på. Lengdehoppet ble nok en gang et spankuleringsobjekt. Men dommeren så tydeligvis ikke dette så vi fikk 0 hinderfeil, men 11 tidsfeil.

I hopp ble det disk. Snuste seg gjennom deler av banen. Fikk ingen kontakt, så hun snuste seg forbi flere hopp hinder. Uvanlig at hun går forbi hinder. Ble for mange vegringer og til slutt ingen kontakt så jeg valgte å ta henne under armen å gå ut med henne.

Fornøyd med helga med å komme gjennom 3 av 5 løp (alle med tidsfeil). Maks 5 hinderfeil, men med bedre slalåm vil tidfeilene bli færre. Gleder meg til å se løpene på film.

Vi må øve mer på lengdehopp. Bør sette på en egen kommando der.

Ja, da er årets første konkurranse unnagjort. Gleder meg til fortsettelsen.

Ingen kommentarer: