torsdag 16. april 2009

Årets første trening på Stavøra

Sitter hjemme nå om dagene å skal skrive ferdig 6 skolearbeid før den 30.april. Motivert jeg, nei. Så når sola skinner så er det best å være ute. Pakket hundene inn i bilen og dro til Stavøra. Der var vi helt alene, men det var bygd en fin bane som jeg brukte. Hera var først hund ut. Ikke særlig til fart på henne og slalåmen snuste hun seg igjennom. Så det ble flere rettstrekk med belønning i enden for henne. Kita var som alltid småsprø når hun skal på banen. Litt snusing ble det også her men det ble bedre etterhvert. Slalåmen gikk supert og enda fortere når jeg klapper og jager på henne litt. Tema for dagen var vel lengdehinderet, siden det var det vi feilet på i konkurransen på Moelv. Dette var ikke ett problem lenger. Ordet litt på den slik at leddene ble litt skrå, slik de kan være på andre klubbers baner.

Andre runde med Hera gadd jeg ikke sette opp, så hun fikk hoppe på liten. Fikk mye bedre fart og hun for til og med litt foran meg. Det spiller jo ingen rolle hvilken høyde hun hopper på bare hun har det artig, siden hun skal ikke konkurrere mer. Kita sin tur. Hadde godbitskål i enden og trente på "kjør ut" kommando. Bygget på med belønning med godbitskål på feltet på stigen før jeg sendte henne gjennom rør og "kjør ut". Veldig fornøyd med henne idag.

Trente også litt rallylydighet på banen.



Kombinert bade og drikkepause

Ingen kommentarer: