fredag 22. mai 2009

Agilitytrening og tur til storheia

Onsdag var det ingen organisert trening og med vår motivasjon så jeg ingen grunn til å vente til kvelden med trening. Tok med meg begge hundene. Vel fremme sto det allerede flere biler parkert. De hadde satt opp en bane på grusbanen. Tok derfor å satt opp 3 hinder på gressbanen. Ypperlig for å trene med forstyrrelser. Hera først ut. God driv og ikke noe problem med høyden eller rettstrekket som var satt opp. Kita var ivrig ut av bilen, men på banen ble det litt snusing. Trente derfor baklengskjeding på de tre hindrene. Gikk bra i begynnelsen, men så ble det bråstopp med snusing. Smekk på fingrene til meg. (trening over 5 min). Varierte på kombinasjonen av de tre hindrene for hver gang jeg var inne på banen. Kita fikk gå den en gang. Masse belønning og stemme, så rett ut i bila. Hera sin tur, det samme og slik fortsatte jeg noen ganger. Mye henting av hund og lite trening, men verdt det. Så det på motivasjonen og farten på hundene at dette fungerte. Da de andre var dratt fikk Hera prøve muren, som hun alltid har protestert mot å ta. Men idag var det ingen problem. Vurderer å stille med henne i iternkonkurransene og kanskje det blir en konkurranse her i trøndelag. Kita fikk prøvd seg på 3 hinder i en bue og slalåm. For en fart. Prøvde dette en gang til og full fart igjen. JIPPI. Håper bare dette kan bli en vane.

Takkk og lov for at ingen kan melde vær i dette landet. Himmelspretten gikk turen til Storheia. Parkerte på p-plassen nedenfor Skistua (har ikke peiling på hva den heter). Her var hele familien med. Det ble en fin tur. Kita kjørte ganske høy fart hele veien. Vi kom oss opp til toppunktet til slutt. Min far og bror hadde ingen planer om å følge stien der alle andre turgåerne gikk. Nei, vi skulle gå deres veier. Litt mye opp og ned og omveier. Mye myr, og berg som måtte klatres opp og ned. Men artig var det. Turen nedover bestemte jeg at vi skulle gå stien tilbake.

Ingen kommentarer: