tirsdag 16. juni 2009

Kurshelg

Da var ei helg med kurs overstått. Dårlig vær, men bra motivasjon (dalte litt etterhvert). Det skulle læres nye føringsteknikker. Nå skulle armene brukes og ikke henge som pynt eller veiving hit og dit. Under briefingen gikk dette kjempe bra. Men med hund ble det litt verre. Første del gikk ganske greit, Kita fulgte med. Men utover ble det en del uenigheter mellom oss. Gresstuer som skulle gåes rundt og div. Men i øsende regn fikk vi til det meste.

Søndag opphold. Vi hadde ikke helt dagen. Sprang i fra henne en del, så da var det å springe en del omveier, noe jeg har prøvd å unngått. (ser litt rart ut når jeg springer på utsiden av alle hinderne, med en hund diltende etter.) Jeg presterte også årets fall, ved å rygge ned et hinder, jeg datt med hopphinderet over meg. (litt stiv nakke etterpå, selv agility kan være litt farlig.)Men da siste kombinasjon gjennstod, var plutselig farta tilbake. Jeg hadde omstilt meg til en treg hund under briefingen. Så det ble litt klabb i føring da keg ikke rakk å være på de forskjellige plassene. Jeg skjønner meg fortsatt ikke helt på den hunden. Kanskje hun er lei av kommentarene at jeg skal ha meg ny hund (noe instruktøren hintet litt til gjennom hele helga, litt lei av hennes stahet?) Må vel inrømme at jeg er veldig på jakt etter ny hund(frister veldig når hun bare dilter etter eller stopper opp og ikke virker det minste interessert)? Hvor lenge kan jeg vente før jeg skaffer meg en?

Mandagen var jeg på podengotreff for å se hvordan flere av denne rasen ser ut i levende live. Det var 4 stk som møtte opp. Kita oppførte seg overraskende, har ikke vært noe særlig glad i valper, men godtok dem. Mitt valg av rase står mellom en liten podengo eller sheltie.

1 kommentar:

Bente sa...

Synd du ikke får Kita med deg på banen, men tro meg jeg vet hvordan det føles :-)

Uansett hva du velger av ny rase kommer det til å bli bra, dyktig som du er!