mandag 1. november 2010

Agility og LC

Lørdag morgen tok jeg med mine to små til Stavsøra. Ingen å se kl 10 og det kom ingen andre heller. Begge fikk 2 økter hver. Kita fikk trene enkelthinder og noen små kombinasjoner. Med Amia trente jeg baklengskjeding med tre hinder. Er fornøyd med begge to, bra fart og arbeidsglede. Artig å trene når det går bra med begge to, men jeg må passe på at jeg ikke trener for lenge av gangen. Vanskelig å stoppe når det går bra. Så at det ble litt vanskelig for Amia i kombinasjonen når det ble det to tunneler etter hverandre. Sprang utenfor minst en av dem. Ble litt fokusert på å klare det, så jeg glemte helt å gjøre det enklere for henne. Fikk henne gjennom begge tunnelene, men da ble det feil på de to siste hopphindrene. Bestemte meg da for å gjøre det enklere og gå tilbake med kombinasjon med tunnel og to hopphinder. (Amia har kun gått kombinasjoner med 3 hinder) Neste gang skal jeg sette opp en litt enklere kombinasjon for å se om vi klarer flere enn 3 hinder.

Her er noen filmer fra treninga:







Jeg har strevd litt med leking etter "målgang" med Amia, ved at hun springer avgårde med leken og belønner seg selv. Men leking med to like leker funker utmerket nå og jeg får være med i leken.

Søndag dro vi til Leangen travbane hvor det ble arrangert lurecoursing trening. Amia fikk prøve seg på et rettstrekk. Da vi stod på start var hun fokusert på alt annet en haren (plastremsene) som lå stille foran henne. Mye morsommere å bjeffe på usynlige ting rundt omkring. Men da startsignalet ble gitt og haren forsvant bortover våknet Amia og sprang som ei kule etter. Wow for en fart. Fulgte den helt til den stoppet opp. Da var den ikke interessant noe mer og hun kom springene tilbake til meg. Men så oppdaget hun en delikatesse. Hestskit. Mmmm...Æsj. Jeg fikk tak i henne med en god munnfull.

Må bare si at dette skal vi være med på flere ganger. Hun var kjempeivrig etterpå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Artig å se filmen fra agilitytreninga med Amia :) Og lurecoursing tenker jeg nok det blir mer av etterhvert ..hehe :D Jeg har fått tak i løpsdekken så her er det bare å glede seg til framtidige konkurranser :))))