tirsdag 21. juni 2011

Utstilling og halsbånd

18. juni dro jeg og Amia til Oppdal på utstilling. Resultatet var ingenting å skryte av. Ble kun flat rød. Kritikken var god men kommentaren var at hun må utvikle seg mer. Underlaget var meget humpete og jeg holdt på å falle i ei svær grop. Ikke rart bevegelsen ikke ble helt gode. Når det er ujevnt underlag har Amia en tendens til å stille seg litt rart med forbeina noe som ble notert av dommeren. Det å stå pent på bakken må vi øve litt mer på.

Kritikk:
Utmerket type. rasetypisk hode feminint korrekt ansatte ører. bra utviklet kropp god vinkling i beina. lett franskstilte forben. Godt hårlag og gemytt. Litt ustabile frambensbevegelser.

Etter utstillingen i Danmark tar vi muligens en pause fra utstillingsringen og venter til hun har utviklet seg mer. Amia er jo fortsatt veldig ung, så vi har ingen hastverk.

Her er noen bilder jeg har vært så heldig og fått fra Lisbeth Hansen tatt på Trondheim Hundefestivalen:




Jeg har hatt problemer å finne halsbånd til Amia. Hun er sånn midt i mellom størrelsene for hunder på hennes størrelser. En gang fant jeg ett, men det var rosa. Ikke bra. Så derfor ble det bestilt halsbånd til alle hundene hos Kifani Hundeutstyr og i går fikk jeg dem. Jeg fikk tatt noen dårlige bilder av dem.

Ingen kommentarer: