fredag 8. juli 2011

Trønderhelga (på en dag) og NKK Leangen


Bildet er hentet fra Runes blogg

Forrige helg ble Trønderhelga arrangert på lørdagen. 2 stevner på en dag og på søndag var det NKK.

På lørdagen ble det veldig hektisk for min del. Jeg skulle gå agility med Amia og Kita og i tillegg skulle Amia stilles ut. Heldigvis hadde Gunn tid til å stille henne for meg :) Noe jeg var veldig glad for. Selv er jeg ikke så veldig glad og gå rundt i utstillings ringen, så det var veldig godt og overlate henne til en mer erfaren handler. Resultatet ble en flott kritikk og hun ble 2. bestetispe og fikk reserve cert.

Før Amia ble avlevert til utstilling rakk vi å starte hopp1. En stresset hun med en stresset fører stilte til start. Det endte med disk. Amia kokte over og det ble tjuvstart ved at hun sprang forbi 1.hinder og tok hinder 2.

Kita sitt første løp endte også i disk. Var ganske god driv på henn, men foran et hopphinder fant ut at her kunne hun gjøre i fra seg. Ikke sjenert denne hunden nei. De tre andre løpene kom hun igjennom med en del tidsfeil. Ble tilslutt to 1.plasser og en 2.plass.

Amias siste løp gikk jeg ikke så langt fra henne på starten. Hun var ganske sliten så det var ikke så mye fart på henne. Så begynte hun å hoppe opp på meg. Da jeg kom i mål skjønte jeg hvorfor. Hun hoppet etter snøringa på buksa mi. Det ble to vegringer på slalåmen. Resultat 3.plass.

Det å springe med to hunder på et dobbelt stevne med to ringer var ikke optimalt. Jeg sprang med Amia i en ring, men skulle egentlig vært i den ene ringen å briefe agilitybanen til Kita. Rakk halve briefinga. Så var det å springe løpet og så var det briefing i hoppringen og starte som 2 hund der. Litt hektisk ja.

Søndagen var det heldigvis mye roligere. Første ut var Amia. Litt heit idag også, men fikk henne til å sitte på start. Hinder to var slalåmen. Jeg presset henne ut slik at hun skulle få bedre vinkel inn til inngangen (noe jeg egentlig ikke trenger) så hun kjeftet litt på meg ved å nafse og hoppe på meg. Slalåmen gikk kjempebra. Utfordringen etter den var et rør som lå og fristet, men det gikk fint. Så glemte jeg banen :( Amia kjeftet litt mer før jeg husket den igjen. Hun var lyn rask i dag. En bommert på tredje siste hinderet endte med at vi fikk en vegring. Planen var egentlig å bytte etter den siste tunnelen, men det gjorde jeg ikke. Resultat 3.plass.
Banentegningen er hentet fra Jan Egil Eides blogg (Dagens dommer)

Kita fikk en disk og en 1.plass. Det var kun hun som stilte til start i sin klasse. Resten kom ikke. Ble en del tidsfeil som vanlig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Flinke agilityjenter ja :)))