mandag 15. august 2011

Danmark





I år hadde jeg bestilt feriehus i Danamark, nærmere bestemt Hovborg et lite sted ca midt på Jylland med noe spesiell fasade, men det var veldig god plass inne (5 personer og 2 hunder hadde mer en nok plass). På turen sørover til Danmark kjørte vi gjennom Sverige og Øresundbrua over. Grunnen til at ferien ble lagt her var 4 dagersutstilling i Vejen i slutten av ferie uka.


En av de første dagen tok vi turen over til Flensburg i Tyskland. Der var det fint å gå i gatene og titte litt i butikker og litt av hvert. Amia klarte som vanlig og tiltrekke seg oppmerksomhet. Så det var godt å ha med hundesekken. Når hun puttes inni den roer hun seg ganske fort og da kan hun også være med inne i butikkene.

Amia og Kita fikk av min tante hvert sitt klessplagg som ikke helt er min stil. Iiik rosa på mine hunder.




Frem til utstillingen i Vejen skulle starte på torsdagen var vi innom mange byer og fikk sett på mye forskjellig rundt omkring på Jylland.

4 dagerutstillingen i Vejen ble arrangert av DKK og det var ikke bare utstilling, men også lydighet, rallylydighet, agility og freestyle. Så det var mye og se på. Amia skulle stilles ut, men Kita var meldt på agility.

Men det artigste av alt var å treffe andre podengoer og eiere fra Danmark og Finnland. Å endelig fikk jeg treffe Mimori (eier av pappaen og broren til Amia),og selvfølgelig Carlos (far til Amia) og igjen Pedro (bror). Utstillingsresultatene ble ikke akkurat noe og skryte av (hun fikk excellent) og var litt skuffet over i hvertfall 2 av 3 dommere som jeg stilte Amia for. Men, men... får holde meg til agility jeg tror jeg. Amia oppførte seg utrolig bra i ringen. Hun er trygg på bordet, viser seg frem fint når vi går rundt og stiller seg ganske bra opp foran dommeren. Veldig fornøyd med henne.

Noe jeg bare må nevne var at alle kritikkene ble skrevet med skrivemaskin. Utrolig, jeg har aldri sett en i hele mitt liv og her var det en i hver av de ca 40 ringene.


Amia var egentlig påmeldt på søndagen også, men etter utstillingen på lørdagen dro vi nordover til Århus hvor vi skulle på til mandag. På veien dro vi på topptur på Himmelbjerget. Måtte bare å bestige det, selv om det var kjempevarmt og jeg var kjempe forskjøla ;)


.

1 kommentar:

Tina H. sa...

Ser ut som at dere koste dere hvertfall :) Ut på tur, aldri sur!