fredag 17. august 2012

Stav stevnet 2012

Etter 1 måned stevnefri var det igjen klart for konkurranse. Denne gangen Stavstevnet på Tretten. Så på torsdagen tok vi turen sørover til Mageli camping hvor jeg har leid hytte tidligere. Kjempefin camping. Jeg og Amia delte hytte med Bente, Lizzi, Rune og Rambo.

Frem mot dette stevnet har fokuset mitt vært "bli" trening med Amia. Det har fungert kjempebra på trening og på internkonkurransen. Men denne metoden fungerte ikke i det hele tatt i konkurranse sammenheng fikk jeg vite på første konkurransedag. Grrrr...så mye treningstid og så fungerer ikke metoden en gang. Så etter dette stevnet har vi begynt denne treninga på nytt igjen med en annen metode. Tips fra Bente :) Med en hund som ikke sitter på start ble det ikke de resultatene jeg hadde håpet på. Jeg håper vi kommer sterkere tilbake neste konkurranse som er Østersund og at vi får til en bedre "bli". Men det som var positivt var at det var med en eller flere trøndere blant de premierte i de fleste klassene.

Jeg var så heldig at Rune filmet mine løp. Ser på filmene at Amia ikke har den  farten hun pleier og at føringa kunnet være mye bedre.

Fredag:

AG1Liten: DISK Hun tyvstarter når jeg tar av henne båndet og da må vi begynne på nytt. Vi får dermed 2 vegringer på starten og en i slaåmen. Dermed DISK. Det koker litt over for henne og hun begynner å bjeffe og da klarer hun ikke konsentrere seg. Hun springer flere ganger ut av slalåmen, men jeg har bestemt meg for at den skal hun fullføre før hun går videre. Dommeren var kjempegrei og var veldig ivrig på at vi skulle fullføre etter Disk så dette utnyttet jeg. Fikk trent litt felt.

 
Hopp2Liten DISK. Nok en tyvstart og hun koker over noe som gjør henne ukonsentrert i starten. Når vi får på plass går det bedre. Et av de bedre løpene denne helga.

 
Lørdag
AG1L 5.plass Feltfeil stige. Prøvde ny start som funket bra. Et godkjent løp, med mye bra. Liker ikke at hun har begynnt å bjeffe i slalåmen.

 
Hopp2Liten DISK Dette var en bane der hindrene stod meget tett og med feller overalt. Nesten ingen kom gjennom. De fleste med tidsfeil. Fortsatt skjønner jeg ikke hvorfor hun bjeffer i slalåmen. Disken er min feil når jeg klarer å skli i gjørma.


 
Del 2 Lørdag
AG1Liten DISK Nå funket ikke startmetoden lenger. Jeg bytter side og presser henne i sitt. Ikke bra. Dermed tyvstart igjen. Etter ny start gikk det ganske bra. Synd med disken igjen.


 
Hopp2Liten Husker ikke plassering 5 feil og tidsfeil. Starten fungerer igjen. men så var det slalåmen da...mye dårlig føring fra meg. Ikke banen for oss og jeg gjør det ikke enkelt for Amia med den føringa.

 
Søndag
AG1Liten 10 feil Starten fungerer igjen. Blir feil på stigen og nok en gang slalåmen.



 
Hopp2Liten DISK Tyvstarter. Hun koker over og bare tuller og bjeffer. Da jeg fikk tak i henne var det rett ut.

Ingen kommentarer: