torsdag 13. desember 2012

Trening 12.12.12 i minus 12 grader

Vintertreningen er kommet godt i gang. Vi har vært på 4 av 5 treninger. Jeg og Amia trener på Elitegruppa på onsdager og på tidliggruppa på lørdager. Jeg er veldig fornøyd med Amia. Det var litt kok på først treningen, men det har blitt bedre. Men det er verre med fører som skal følge med. Det er ikke akkurat enkelt å følge på med masse klær og tunge sko i sanden.

Amia har fått en kjempegod fremmadsending. I vinter er planen at vi skal trene litt vanskelig, men mest enkelt for å bevare motivasjonen og farten. Starten er hovedfokus i vinter og at Amia skal bli mer selvstendig f.eks slalåmen og selfølgelig skal feltene vli bedre. Særlig på stigen.

På trening idag var det kaldere enn jeg trodde. Jeg har egentlig satt en grense på minus 10 grader siden Amia nesten ikke har pels og fryser lett i kulden. Men da jeg dro hjemmefra var det kun minus 7 grader. Det var kun 5 på trening så vi hadde god tid. Vi fikk trent en bane som hadde flere utfordringer, både mellom og mange svinger hvor man var avhengig og ha tighte svinger for å få de beste linjene. Det var også rettstrekk med to rette rør før vi skulle inn i en handling kombinasjon. Utfordrende, men vi fikk det til. Avsluttet begge øktene med motivasjon. Et rettstrekk, og hinder og tunnel i en slags hestesko.

Ingen kommentarer: