lørdag 1. juni 2013

Oslo Hundeshow 2013 + Første internkonkurranse

Denne helga ble ingen reprise av forrige helg eller dette stevnet i fjor, da vi klarte 2 napp. Det ble ingen resultater å skryte av. 3 av 4 løp ble disk. Amia blir sint i slalåmen for det går ikke fort nok. Hun springer ut av slalåmen på slutten og kjefter på meg. Hun finner liksom ikke takten helt og blir dermed frustrert. Men Amia var flink på start. Det ble ingen tyvstart, men jeg tørr fortsatt ikke å gå så langt i fra henne som jeg egentlig vil.

Med trivelig selskap og kjempefint vær ble det ikke en så verst helg likevel, selv om jeg ble forskjølet.

Film fra helga:


På mandagen var det klart for årets første interkonkurranse. Målet var å gå fra henne på start og ta det med ro foran slalåmen. Amia prøvde å reise seg på starten på agilityen med satt seg når jeg snakket til henne. Endelig satt hun selv om jeg gikk et stykke unna. Jeg var også streng på feltene. Hun måtte touche nesen ned for å gå videre. Flinke Amia. Roset henne på hinderet før slalåmen og fikk roet henne før slalåmen. Da gikk hun supert og hadde god fart på fremmadsendinga på slutten.

I hoppen ødla jeg på starten. Valgte å gå bort fra det jeg hadde briefet (fyfy meg). Det endte med DISK. Ellers gikk hun bra og jeg roet henne ned foran slalåmen også i dette løpet.

Ingen kommentarer: