mandag 8. juli 2013

Ei fantastisk helg- NKK Leangen

I helga var det klart for NKK Leangen med Nidaros som arrangør for agility søndag(for NKK lørdag). Lørdagen startet med oppmøte kl 8. Sola hadde allerde begynt å titte frem og varmt ble det utover dagen. Amias første klasse var Ag2. Det ble DISK. Jeg husker ikke helt hvordan, men tror hu tok med seg et hinder eller noe for mye. I tillegg sprang hun ut av slalåmen.  Men det var i hopp 3 det store skulle skje. Det var en ganske grei bane med mye fart i. Jeg startet nesten med henne for jeg visste jeg ville ta henne igjen ved pølsa som var hinder 3. Løpet gikk strålende unntatt en liten uenighet foran slalåmen. Vi kom oss feilfritt i mål. Resultatet ble 1.plass og storcert!


Søndagen ble en kaldere fornøyelse. Overskyet med mye vind. Idag skulle Amia også i ringen. Ut ifra PM så skulle hopp3 begynne 11.45 og utstilling kl 12. Men heldigvis ble det forsinkelser, som det alltid blir. Med mobilen i hånden briefet jeg banen og fikk flyttet oss som nr 1. Vi rakk det. Banen var en skikkelig løpebane og den hadde sine feller. Jeg er veldig fornøyd med løpet. Det ble en vegring siden jeg glemte og ta kontakt med Amia etter et rakrør,  og derfor  fortsetter hun mot et annet rør og når jeg kaller på henne er hun forbi hinderet hun skal ta. Tar henne tilbake og avslutter med stil. Resultat 2.plass med 5 feil. Så var det bare å løpe bort til utstillingsringen.

Jeg var så heldig at jeg slapp å gå med henne selv i ringen. Gunn var så snill og tok på seg oppdraget med å stille henne. Jeg overleverte Amia og sprang tilbake til agilityringen. Ventetiden ble lang og jeg var veldig spent da jeg tok turen tilbake til utstillingsringen en stund senere. Der ble jeg møtt med gratulasjoner. Jippi! Endelig fikk hun storcertet etter å ha vært så nære så mange ganger. Så nå er Amia blitt NORSK UTSTILLINGSCHAMPION. Ikke nok med det Tommy (leke og fremtidige agilitylagkamerat) ble BIR og senere nr 4 i gruppa og mor Malin ble BIM. Gratulerer til Gunn med fantastiske resultater.

Dagens og helgas siste oppgave for Amia var AG2. Helga ble avsluttet med stil. Nok en løpebane med en del feller. Amia var heit på start og jeg fikk ikke roet henne ned. Derfor bestemte jeg meg for å starte med henne.  Noe tyvstart vil vi ikke ha. Jeg synes vi hadde fin flyt gjennom banen selv om jeg ikke er helt fornøyde med feltene, men hun var på. Resultatet ble 1.plass og vårt første napp i AG2.




Kan ikke si annet enn at jeg smilte med gjennom helga( unntatt da jeg ventet nervøs på utstillingsresultatet). Jeg er så glad i min vakre og flinke hund Amia. Lurer på om vi noen gang kan toppe dette her. Det meste klaffet i helga og med god hjelp fra gode venner kunne vi oppnå disse resultatene.

Nå gleder jeg meg til fortsettelsen. Neste konkurranse er ikke før i august. Så nå skal vi trene fremover på det vi lærte på kurs.

Ingen kommentarer: