søndag 15. november 2015

Lure coursing trening og litt agility


Idag var vi på lure course trening på jordet ved Melhus. Gradestokken viste 3 grader så både tobeinte og firbeinte hadde på seg ullgenser. Idag var det valpene som var i fokus. De skulle prøve dette for andre gang.

Lila og Zira prøvde først halvbane. Ingen tvil at de har skjønt hva dette er. Fullt fokus hele veien. Da filla stoppet sprang de tilbake igjen. Selv om det var høyt gress og veldig fuktig og sølete bar de ingen preg av dette. Full fart. Lila fikk jeg lurt inn raskt, mens Zira hadde ingen planer om å bli fanget inn. Tok en stund før en fikk tak i henne.

De er veldig på firhjulingen. Den skal de gjerne springe etter når den kjører, men når den stopper er den ikke interessant lenger.

I andre omgangen sprang Lila et rettstrekk. Det skjedde en misforståelse så det ble rettstrekk i stede for halvbane. Det ble litt kort for Lila, så hun hadde ingen planer om å komme inn hun heller.

Jeg bestemte meg for at hvis Zira gikk bra nå også så skulle hun få springe helbane og ga beskjed om det. Hun var like fokusert som i 1. omgang så da sprang hun helbane uten problemer. Jeg ble kjempe imponert over henne. Hun er jo kun 9 måneder.

Amia fikk stille til start på et parløp sammen med glatthår podengoen Jippi. Amia hadde en god start, men så jukser hun og mister "haren" i det høye gresset. En litt fortvilet Amia skjønte ingenting. Hun var ikke særlig glad da hun kom tilbake,

Til neste gang må jeg huske på å ha med godbiter så jeg får inn alle hundene raskere. Pipeball funker bare delvis.

Etterpå tok vi en tur innom Stavsøra. Der var Julie som hjalp meg med løpende felt på stigen med Amia. Vi fikk til noen gode treff, men hadde også noen hopp over felt. Brukte bøylen, men fikk også treff den ene gangen uten bøylen.

Lila og Zira fikk prøvd seg på litt handling. Det gikk ganske bra. Vi prøvde oss på å komme tett rundt vingen tilbake og det gikk bra. Sprang også litt utenfor hindrene da de blir for fokusert på meg. Trente også 2 hinder etter hverandre med godbitskål i enden. Det gikk bra. Lila lurer fortsatt litt når jeg står igjen og ikke springer etter.

Ingen kommentarer: