søndag 12. april 2009

Påska 2009

Påsken nærmer seg slutten. Kort oppsummering. Våren har endelig kommet for fullt her i Trøndelag. Vi har prøvd å gå turer litt forskjellige plasser. Ladestien, Stavsøra +++ og harrytur til Svergie på skjærtorsdag. Gledlig var det da jeg tok med meg Kita til Stavsøra for å ta en titt på forholdene. Det var bare en stor dam mens resten av snøen var borte. (den har tydligvis tørket opp etter bilder jeg har sett på Julie sin side), så da er treningen rett rundt hjørnet. Kita har kommet seg etter å ha vært litt urven i begynnelsen av påska. Gav hundene ormkur og det gjorde susen. Håper problemet er løst.

I går startet treningen i hagen, da endelig snøen har forsvunnet og det var sånn noenlunde tørt. Tok frem to hopphinder og noen skistaver. Trente kombinasjon slalåm -hopphinder- 180 grader -hopphinder. Må trene mer på at Kita skal være mer selvstendig. Jeg skal prøve å ligge foran henne mest mulig, ikke springe ved siden av. Håper at dette vil øke hennes motivasjon til å søke mer fremover ved å ta igjen meg.
Noe jeg skal prøve å trene inn er en mellom kommando. Det jeg gjør nå er å gå mot henne og "dra" henne med meg mellom. Funket ganske bra.

Veldig ivrig idag så jeg prøvde å filme, men kameraet var ikke helt med på det. Vet ikke helt hva som skjedde men film ble det ikke før 4 forsøk.

Ligger også i hardtrening på lydighetsbiten. Utgangsstillingen begynner å sitte, men Kita er å forblir en terrier og gjør det som passer henne best. Idag var det dekk som var problemet. Hun nektet å legge seg. Gleder virkelig til å drite meg ut i Drammen hvis hun plutselig bestemmer deg for å ikke ligge eller sitte.

Ingen kommentarer: