fredag 17. april 2009

Ustabile værguder

I dag tok jeg med begge hundene til Stavsøra der vi møtte Julie og Aua. Fikk trent en del frambytte og fremmadsending. Første runden var Kita ganske treg. Da øste det ned og jeg hadde på meg for mye klær noe som gjorde det vanskelig å bevege seg. Andre runden gikk mye bedre da var det først litt regn, så opphold før vi fikk sol. Mindre klær og mer motivert både jeg og hunden. Godbit skål i enden gjør også treningen litt lettere. Tunnelen ble lagt under mønet slik at tunnelinngangen ble liggende parallelt med oppgangen på mønet. Der vi fikk prøvd oss på om kommandoene sitter. For meg var utfordringen å få Kita gjennom tunnelen, siden hun tar først og fremst felthindrene. Fikk henne gjennom, men etter noen forsøk med dette skulle jeg ha henne over og da for hun gjennom. Ganske logisk når hun hadde gått gjennom en del ganger. Må øve mer på kommandoene.

Hera fikk tatt noen fremmadsendinger på lav høyde og noen felt. Bedre fart enn i går.

Ingen kommentarer: