søndag 11. oktober 2015

Trening Stavsøra 15.oktober

Idag ble det satt opp en enkel kombinasjon fra agilitykombinasjonboka mi. Amia var virkelig på idag og en fryd å jobbe med.

Film fra 1.økta:


Valpene fikk også 2 økter hver idag.
1.økt:
Begge valpene baklengskjedet et hopphinder. Belønning idag var fish4dogs for i "Treat and train". Jeg varierte med å sta igjen og springe ved siden av hinderet. Begge var veldig ivrig. Sliter litt med Zira som lener seg til en side når jeg holder henne ved start. Hvis jeg slipper henne uten at hun ser frem springer hun forbi.

2.økt:
Zira hopper kun et hinder. Jeg varierer avstand til hinderet. Veldig fokusert og motivert. Men springer ved siden av hinderet når hun lener seg til siden.

Lila baklengskjeder et hinder med variert avstand. Kun en gang hun springer utenfor. Slipper henne når hun ser til siden. Bygger på et hinder til. Første gang stopper hun opp etter først hinder å ser på meg. Vi går tilbake og jeg springer ved siden av. Hun titter litt på meg mellom hindrene, men hopper begge to. Når jeg trykker på "Treat and train" mellom hindrene springer hun og ser rett frem.
Dette er første gang hun tar to hopphinder etter hverandre.

Ingen kommentarer: