tirsdag 7. juli 2009

Lillehammer

Fredag etter jobb var det å kaste seg og hunden i en ferdigpakket bil og sette kursen sørover. En liten stopp innom Tiller hvor jeg hentet min tante som skulle sitte på. Koslig med selskap. Turen gikk ganske greit. Tørre fine veier. Litt spent siden jeg fortsatt kjører med 3 vinterdekk for å slite dem ut. Rundt halv elleve var vi fremme ved Biristrand camping, hvor vi skulle bo sammen med Ellen og Rune.

Lørdag startet opp med strålende solskinn. Kita startet opp med sitt beste løp denne helga. Varmen var ikke så intens enda og vi hadde noenlunde fart og fin flyt i hopp banen. Endte med 5,29 tidsfeil og en 9.plass. I agility ble det feil på vippa, hun hoppet av på midten av vippa. Det ble også noen tidsfeil. Gradestokken viste over 30 grader. Dette påvirket både førere og hunder, det vistes i løpet av dagen. Cairn terrierlaget manglet en hund, så vi var med der. Endte med disk for alle. Kita hadde fin fart, men ved slalåmen så det stopp. Dårlig i magen og ville sette seg ned. Fikk tatt henne med ut.

Tilbake på campingplassen fikk hun badet litt og svømt. Kaldt vann så jeg nøyde meg med å vasse opp til knærne. Senere på kvelden var det grilling sammen med den trivelige gjengen fra Gauldal. Mitt bidrag til grillen var hamburger. På REMA 1000 lillehammer får man bare tak i 250 g(2pk) og 330 g burgere. Jeg valgte det første. En ble spist og en ble med hjem til trøndelag.

Søndag var det litt mer levelige forhold. Startet med agility. Må si at jeg ikke hadde helt kontroll i dag. Mye tullføring. Ikke kunne jeg skylle på værtet heller. Men det var trangt mellom hindrene og jeg måtte hele tiden passe på at hun ikke tok noen av felthindrene. Mange feller. Kita fikk sitt første riv etter en for tett foranbytte, så jeg frontet henne for å unngå at hun skulle ta stigen som lå å fristet rett forut. Endte med 5.plass. Etterpå var det klart for lag. Det startet med et rettstrekk. Jeg sprang litt i fra henne og måtte stoppe litt opp og da vi kom til sving ble det bare tull fra min side. Fikk til mange unødvendige bytter og gjorde Kita forvirret og hun sprang forbi og siden det var så trangt og jeg ikke trekk henne med meg ut hoppet hun gal vei. Disk. Resten av laget kom seg gjennom og det ble en 2.plass. I hopp var det nok en kronglete bane. Fikk hjelp av Ellen til å holde Kita når vi stod og ventet på tur. Hadde ikke tid til snusing og var veldig gira da vi skulle inn. Ble litt bedre fart synes jeg. For fra meg og tok et hinder på egenhånd. Disk.

Det ble ikke de samme gode resultatene som i fjor, men jeg må skylde på elendig føring fra min side i noen av løpene som gjorde det vanskelig for Kita og forstå hvor vi skulle. Men med mange små hunder å se på og hyggelig selskap ble det en velykket tur likevel.

På turen tilbake stoppet vi og gikk en tur i finværet på Dovre, Kita og jeg.

Ingen kommentarer: