torsdag 10. februar 2011

Moelv 2011

Sesongstart for agilitysesongen 2011. Fredag 5.feb gikk turen sørover til Biri hvor jeg, mamma, pappa og mine 2 små overnattet hos min tante. Turen gikk ganske greit, men litt dårlig sikt over fjellet og kraftig vind.

Lørdag
Kita var veldig gira idag før alle startene. Hele 3 starter idag:) Først ut var AG2L. Jeg fikk giret henne opp før start og vi hadde god driv. Så fant hun ut at hun skulle ta en hund på sidelinjen, men fikk ropt henne til meg igjen. Veldig fornøyd med løpet. Rev siste hinderet og fikk litt tidsfeil pga av hennes lille "tur". Farten hadde hun også i hoppløpet da gikk hun feilfritt lenge til hun plutselig forsvant bak meg og inn i feil rørinngang selv om hun var på vei mot den som var rett. Det har hun gjort før. I åpen ble det bare tull så da tok vi strake veien ut.

Amia var med og fikk miljøtrening. Mye bjeffing, men bedre etterhvert. Hun var ganske sliten på slutten, da hun sovnet på fanget mitt.

Søndag
Da var Kita tilbake til sitt gamle jeg. Jevn, treg fart. Vi fikk ingen hinderfeil på begge løpene, men 10 og 20 tidsfeil. Litt skuffet etter oppturen i går.

Vi får se hva jeg gjør for å få opp farten til Kita igjen. Trening blir det ikke før snøen forsvinner så vi får se. Neste konkurranse blir vel ikke før i mai.

1 kommentar:

Piapia sa...

Arti lesestoff! Synes dere er flinke jeg! Skal komme å se på dere til våren!
Fin trening for Amia også. Hadde nok vært fint med litt miljøtrening for tassen min også. God helg til deg og dine Anninken!

Pia:)