tirsdag 26. mars 2013

Påska har begynt :)

Så langt har det det vært en vellykket påske. Fint vær og masse aktivtiteter.

Påskeferien startet med en skitur med begge hundene. Amia er en fantastisk hund når vi er ute på ski. Hun springer rett frem og hadde vært en utmerket trekkhund hvis hun hadde vært større. Kita holder seg bak og hadde hun hatt mulighet ville hun stått bak på skiene. Noe hun prøver på når jeg står i sporet. Amia vil helst ha full speed hele tiden og er ikke redd for å bruke kreftene sine, Kita derimot bruker aldri mer krefter enn nødvendig. Tror aldri dagen hun sliter seg ut noen gang vil komme.

På lørdagen hentet jeg Tone og podengogutten Tommy som var med å se på oss på agilitytrening. Amia var kjempeflink idag også. Det er ikke noe og si på treningene i det siste. Hun gjør det jeg vil, når "timinga" mi er riktig. Fluffybåndet er blitt brukt hver trening nå og jeg prøver og gire henne opp før hverøkt før jeg roer henne ned rett før start. Ser ut til å fungere gangske bra.

Etter trening dro vi til Melhus for et lite podengotreff (+Kita) hos Pia og Linus. De fikk springe løs på et jorde og koste seg sammen. Det er ingen tvil om at podengoer leker best med andre podengoer.

Noen bilder fra treffet tatt av Pia:
Legg til bildetekst

Tommy prøver seg på en snarvei

Legg til bildetekst

Tommy, Amia og Linus

På besøk i hagen til Linus og Donna

Ingen kommentarer: