tirsdag 9. juni 2009

Det går fremover...

I går var det internkonkurranse på Stavsøra igjen. Kita var eneste liten hund. Liten, men god. Først var det agility. Ganske grei bane. Mye løping (dette gjaldt begge banene idag) og jeg løp faktisk idag. Ved start var Kita veldig interessert i hunden som skulle være etter oss som ventet ved siden av banen. Fikk henne over første hinder, men så sprang hun for å ta den. Kom tilbake da jeg ropte på henne og rett inn i tunnel. Ikke så verst fart, men ligger fortsatt litt bak meg. Resten av banen gikk uten noen problemer. På slutten var det tre hinder etter på linje der fikk hun opp farta. Det ble med den ene vegringen. 1.plass. Fornøyd. Masse belønning. Så sto hopp for tur. Hindrene sto langt i fra hverandre, minst 8 meter. For oss med korte ben, både hund og fører virket dette som en evighet. Men vi kom oss igjennom. 0 feil. 2.plass.

Må si jeg var veldig fornøyd. Har en del å gå på når det gjelder farten, men Kita er på vei tilbake.
Ser ut til at medlemskap i FFSS hjelper. Så må det nevnes at jeg er mer nøye når det gjelder oppvarming. Er mer konsekvent, bruker klikker og krever kontakt og snusing skal ikke forekomme på grus eller grrssbanen. Det skal også være artig å komme i mål. Mye belønning, variert, godbit og lek.

2 kommentarer:

Bente sa...

Så bra at det begynner å løsne!

Medlemskapet i FFSS hjelper nok :-D

Støtte og mye forståelse kan løse opp i mange knuter :-)

Rune M. Andersen sa...

Da rykker dere vel opp i klasse 3 snart, sånn at Rambo og jeg kan rykke til klasse 2? ;)