tirsdag 30. juni 2009

Innholdsrik helg




Fredag: Cairn terrier Open Show, Klæbu
Kita ble stilt ut i klassen "Kom som du er". Gøy å være med på utstilling igjen. Hun er ikke i pels og ikke stilt ut på lenge, noe jeg merket. Ikke akkurat flink på bordet, overivrig og ville bare hoppe etter godbit i hånden min. Men viste seg godt inn i ringen. Hun elsker å vise seg frem. (var gal da vi sto og ventet på vår tur.)Kita var den eneste i klassen så det ble 1.plass.

Kritikk: 5 år tispe. Bra rasetype, bra kropp, litt grov i forhold til alder, bra topplinje, normal front og bak, fine øyne, normalt bitt. Fine bevegelser.

Jeg skal være fornøyd med dette med hensyn til hvordan hun så ut i forhold til de utstillingstrimmede hundene.

Lørdag: Gaudal hundeklubb, Stjørdal
I agility gikk det ganske bra på første rettstrek, men så fant hun ut at hun skulle ta Zack. Sprang mot han , men snudde før hun nådde fram og kom tilbake og vi fortsatte. Løpet var helt greit, noe sakte, men vi kom igjennom. Uvisst resultat. I hopp disket vi etter første hinder. Kita sprang nok en gang ut og denne gangen var jeg for irritert til å fortsette, så jeg fanget henne og rett ut.

Søndag: NKK, Stjørdal
Hera var først ut. Ingen store forhåpninger. Hun overrasket meg. Kom igjennom med en del tidsfeil og en hinderfeil, 6.plass. Meget fornøyd med at hun i hele tatt hoppet.
Deretter Kita i agility. Ganske fornøyd med løpet. Hun er på nippet til å snuse flere ganger, men dette avverges med skravling fra min side. Ueigheten ble i slalåmen, gikk ut på nest siste pinne, stopper opp og ser dumt på meg. (jeg er tydelig allerede på neste hinder og glemmer å fullføre) Får henne i gang igjen og vi kommer gjennom til en 2.plass.
I hoppen nok en opptur for Hera, god fart og bedre slalåm enn på lenge. Feilfri helt til siste hinder som var mur. Her ble det disk. Viste på forhånd at hun ikke ville hoppe denne, så det på henne også på banen. Vi sprang bare forbi og fikk en positiv avsluttning. Selvfølgelig kunne jeg tatt henne tilbake og prøvd flere ganger, men siden resten var så bra, synes jeg det var unødvendig. Utrolig stolt av Hera idag. I hopp 2 så jeg hvorfor det kan være vanskelig å gå med to hunder. Løpet startet bra, Kita hadde mye bedre fart og slaåmen mye bedre. Men så fikk jeg hjernteppe. Klasse 1 banen hadde gått til høyre, men hvor gikk klasse 2 banen. Ble stående litt før Kita tok et hinder, dyktig hund klarte å finne riktig hinder og jeg fikk i full fart sett litt på nummer skiltene. Så var vi klar til å fortsette. God avsluttning. Ble 0 hinderfeil, men tidsfeil. Litt surt å glemme banen når hun gikk så bra. 4.plass.

Må også til slutt nevne at forrige mandags internkonkurranse ble en suksess. Et feilfri løp og et med 5 feil.

Ingen kommentarer: