onsdag 15. juli 2015

Rallylydighet konkurranse 25-26.april

Jeg og Julie bestemte oss for at vi skulle prøve oss på rallylydighet. Jeg har startet konkurranse en gang for mange år siden med Kita, men med Amia er dette noe helt annet. Amia har ingen tålmodighet når det ikke går fort og er ikke spesielt glad i pirking på enkeltøvelser. Så dette skulle bli spennende. Vi forberedte oss med å møtes for å trene 2 ganger og så var det plutselig konkurranse.

På lørdagen var jeg ganske nervøs. Amia var som vanlig gira når hun vet det skal skje noe. Konkurransen skulle foregå i ridehallen på Skjetlein. Det var en veldig hyggelig dommer som møtte oss. Jeg var veldig spent da jeg briefet banen. Nei, et av skiltene var "ligg og gå rundt". Det er vår verste øvelse og det var akkurat her vi senere ville diske. Jeg fikk ganske bra kontakt med Amia før start og det gikk kjempebra helt til vi kom til skilt 8. Der var "ligg og gå rundt" øvelsen. Amia ville først ikke ligge og jeg måtte prøve flere ganger siden hun reiste seg da jeg skulle gå rundt. Siste gangen trodde jeg hun lå leng nok, men hun reiste seg akkurat litt for tidlig som førte til at det dessverre ble en Disk. Resten gikk supert og vi fikk skryt av dommeren på premieutdelingen og trøstepremie.


På søndagen startet vi med blanke ark. Denne banen skulle vi klare tenkte jeg da jeg briefet banen. Øvelsen som ble vanskelig denne gangen skulle bli "sitt, ligg, sitt". Amia satt seg fint la seg ned, men hadde ingen planer om å sette seg igjen. Hun ble rett og slett liggende. Men etter lokking og flere forsøk fikk vi da til øvelsen. Resten gikk supert og vi kom i mål uten disk. Litt surt var det at alle poengtrekkene kom på en øvelse, når resten var feilfritt. Vi endte på 6. plass med 187 poeng og vårt første napp i til klasse 2.





Film fra lek i hagen:



Film nr 2:

Ingen kommentarer: