tirsdag 21. juli 2015

Valpeshow 14.juni Oppdal

Søndag 14.juni var det tid for valpenes første valpeshow. På grunn av dårlig vær har det vært dårlig med utstillingstrening. Valpene er vant til å gå med sele og jeg trodde ikke overgangen til bånd rundt halsen skulle være så vanskelig.

Jeg og mamma dro med alle hundene til Oppdal. Det var ganske kaldt denne dagen. Mamma stilte Zira og jeg Lila. Zira var den som taklet dette best og stod ganske greit på bordet. så kom det en haggelskur. Stakkars små. Lila hoppet og spratt da vi skulle gå i ringen og hadde ingen planer om å vise tennene. Hylte gjorde hun faktisk og ble sprelsk da dommeren skulle vise henne hvordan hun skulle oppføre seg. Men de fikk ganske gode kritikker og det var ingen overraskelse at Zira ble BIR.

Zira: Tiltalende. Velutviklet for sin alder. Meget bra hode og uttrykk. Fine ører. Bra hals. Stram fin rygglinje. Bra bryst. Normalt vinklet. Beveger seg normalt for sin alder. 
Lila ble nr 2: normalt utviklet. Bra proposjoner. Bra hode og uttrykk. Fin hals. Bra kropp. Gode vinkler. Lovende pels.

Det var ingen gruppefinaler, men alle valpene skulle inn samtidig. Det kom som et sjokk på mange av valpene når rundt 40 valper skulle presses sammen i ringen. Zira nektet å gå så jeg måtte bære henne. Stakkar liten. Blir det sånn en annen gang velger jeg og ikke stille valp i en sånn finale.






Ingen kommentarer: